حديث اليوم
يقول الإمام علي (ع): "من شتم و انتقد نفسه صحح نفسه و من كان متعجرفًا ، فقد أفسد بحثه.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 الساعة تعداد کل نوشته ها : 176 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 47×
  • أوقات الشريعة

  • العلاج الديني

    قانون جذب در قرآن (قانون جذب در دین اسلام)  
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲:۴۶
    شناسه : 1660
    بازدید 12278
    28

    قانون جذب در قرآن (قانون جذب در دین اسلام) چکیده مقاله : قانون جذب در قرآن و قانون جذب از […]

    منشور من طرف:
    پ
    پ

    قانون جذب در قرآن (قانون جذب در دین اسلام)

    چکیده مقاله :

    قانون جذب در قرآن و قانون جذب از نگاه دین اسلام بحث بسیار مهمی است که مخالفین زیادی دارد و علت مخالفت خود را مغایرت باورهای قانون جذب با مبانی دین اسلام اعلام می کنند. عده ای قانون جذب را ضد دین اسلام معرفی می کنند. به نظر شما ما مسلمانان نمی توانیم از قانون جذب و خوبی های قانون جذب استفاده ببریم؟ در این مقاله قصد داریم آشتی بین تکنیک های قانون جذب و باورهای دینی خود را ارائه کنیم.  ما در بسیاری آیات قران مواردی را می بینیم که نشان می دهد، خداوند آنقدر مهربان و رحیم و رحمان است که خواستن و تلاش ما برای رسیدن به اهدافمان را بی نتیجه نمی گذارد.

    چرا سایت راز موفقیت در موضوع قانون جذب از نگاه قرآن و اسلام مقاله منتشر می کند؟

    مدت‌ها پیش، زمانی که دوره های قانون جذب را برگزار می کردم، متوجه سیلی از پرسش های مفهومی دانشجویان دوره قانون جذب خود شدم. آن ها نگران بودند و می پرسیدند که نظر و دیدگاه اسلام نسبت به قانون جذب چیست؟

    می خواستند بدانند که:

    • آیا قانون جذب با باورهای دینی ما مسلمانان منافاتی ندارد؟
    • قانون جذب، جزو عرفان های نوظهور جدید ضد دین است یا نه؟
    • نظر علما در مورد قانون جذب چیست؟
    • قانون جذب از دیدگاه مولانا چطور است؟

    اینگونه سوالات ما را بر آن داشت تا در این موارد تحقیقاتی انجام داده و گزارشی ارایه کنیم.

    آیا می خواهیم قانون جذب را به کسی که قبولش ندارد، بپذیرانیم؟

    این کار شاید سخت ترین کاری باشد که قصد انجامش را دارید و اصلاً توصیه نمی‌شود. نه اینکه قانون جذب قابل اثبات نیست، اینکه فردی چیزی را نپذیرفته و شما بخواهید اصرار کنید و یا دلایلی بیاورید و زمان بگذارید تا نظر و باور شما را با توجه به توضیحات و ادله شما بپذیرد، این کار اشتباه بزرگی است. اولا ما باید به تفاوت نظرات و عقاید احترام بگذاریم، دوما این روش اثرگذاری روی باورها و اعتقادات دیگران جواب نمی‌دهد. شما هرگز نمی‌توانید اعتقادات دیگری را تغییر دهید مگر اینکه خود فرد بخواهد و بپذیرد و خودش تصمیم به تغییر بگیرد. توضیح قانون جذب این هست که فرد باید در مدار باورهای جدید قرار بگیرد. من اینجا هرگز به دنبال اثبات قانون جذب نیستم، زیرا کسی که به این موضوعات علاقه نداشته باشد و در این مدار نباشد، هر چقدر برایش توضیح بدهیم هیچ فایده‌ای ندارد.

    هر فردی تنها پیام‌ها و حرف‌هایی را می‌شنود که در مدار آن قرار دارد.

    اگر به فردی که در مدار فقر باشد، هر چقدر هم ایده‌های ثروت آفرین بکر و مؤثر بدهید، هرگز نمی‌تواند آن ایده‌ها را باور کند و برای انجام آن حرکتی انجام نخواهد داد. دقت کنید دوستان! اصلاً این فرد در شرایطی قرار نمی گیرد که بخواهد چنین ایده هایی را دریافت کند. حتی اگر در چنین شرایطی هم قرار بگیرد، آن را نمی بیند و قدرت درکش را ندارد. دوستان دقت کنید:

    شاید این افراد 1000 دلیل و مثال واقعی هم داشته باشند که قانون جذب برای آن ها جواب نداده است. این کاملا هم درست است. اما ما هم هزاران دلیل و مثال داریم که برای ما جواب میدهد. هر کسی به هر چیزی باور داشته باشد، همان واقعیت اوست. اما باید متوجه باشید که این با واقعیت بیرون از او می تواند کاملا تفاوت داشته باشد. به همین دلیل همیشه گفته ام، هیچ اصراری نیست که همه مردم کره زمین این قانون را قبول کنند، برای من همین کافی است که ایرانیان عزیزی که خودشان می خواهند در همه زمینه های زندگیشان رشد کنند و خودشان خالق زندگیشان باشند، این قانون را یاد گرفته و به خوبی اجرا کنند. جالب است بدانید، کتاب راز تاکنون با تیراژ 45میلیون نسخه سالهاست رکورددار پرفروش ترین کتاب در حوزه موفقیت فردی در جهان است و به 52 زبان ترجمه شده است. این عدد نشان دهنده قدرت قانون جذب و همچنین دلیلی محکم بر فراگیر شدن آن است. عموما اینگونه پدیده ها دهان به دهان به این محبوبیت می رسند. چه کسانی به کارگیری قانون جذب را به دیگران توصیه می کنند؟ بله درست حدس زدید، افرادی که قانون جذب را در زندگی خود به کار برده و نتیجه گرفته باشند آن را به دیگران نیز توصیه می کنند. پس اگر یک نفر دوست شما و یا فلان دکتر (مثلا دکتر هلاکویی) آن را قبول نمی کند، دلیل بر عدم کارکرد آن نیست. این یعنی این که فقط یک نفر هست که هنوز آن را بکار نگرفته تا اثرات آن را در زندگی و حال خود شاهد باشد و نه بیش.

    قانون جذب از دیدگاه علوم دینی

    بر اساس مطالعات بنده، از دیدگاه اسلام؛ قانون جذب مشکلی ندارد مگر اینکه افکار موهومی و غیر توحیدی در ذهن افراد پیدا شود. قانون جذب هرگز قدرت ذهن را جایگزین اراده خداوند رحمان نکرده و اصولا خواست و اراده الهی همیشه حاکم بر همه قوانین هستی است. علم حتی اگر توضیح درستی از قانون جذب داشته باشد ، بسیاری از مردم عامه قادر به درک و پذیرش آن نخواهند بود. علم همیشه وجود داشته و در هر برهه زمانی همیشه علم از اذهان عموم مردم جلوتر بوده زیرا از ذهن افراد بسیار معدودی علوم جدید کشف می شد و برای پیشرفت در زندگی عموم استفاده می گردید. دوستانم من نیز چون بسیاری افراد دیگر با قانون جذب بیشتر و بهتر اسلام را درک کردم و به خدای خودم نزدیک تر شدم. این تصمیم و خواست شماست که قانون جذب را چگونه در کنار باورهای دینی و مذهبی خود بکار بگیرید که در باورها و اعتقادات دینی شما خدشه ای وارد نشود. همیشه هم یادتان باشد شما هر پیامی را مختارید تحلیل کنید و بپذیرید و یا آنطور که می شود هم سویی کرد، تا بهترین ها را در کنار هم داشت و از قانون جذب هم سود کافی را برد.

    شکرگزاری در قانون جذب و شکرگزاری در اسلام

    یکی از ارکان اصلی قانون جذب شکرگزاری است. بسیاری از مخالفین مذهبی قانون جذب ایراد می گیرند که شکرگزاری قانون جذب معلوم نیست که از کیست و یا از کائنات است. شکرگزاری فقط از خدای رحمان معنا دارد و در قانون جذب هم شکرگزاری بابت داشته ها فقط از درگاه خداوند صورت می گیرد و تازه در قانون جذب شما می آموزید بابت چیزهایی که الان ندارید ولی دوست دارید داشته باشید هم ببینید و حس کنید که خدای رحمان آن را ارزانی داشته، بعد شکرگزار آن باشید.

    آیا در قرآن به قانون جذب اشاره شده است؟

    در کتب قبل از قرآن کریم، مانند انجیل، تورات و… اشارات زیادی شده که اینجا کاری با این موارد نداریم. در قرآن نیز در کنار اشاراتی که به داستان پیامبران و اقوام مختلف دارد، درس هایی ناب را آشکارا و پنهان از کاربرد قانون جذب در اختیار ما قرار داده است و در بسیاری از بخش ها مکرراً بیان شده که اهل عقل و تفکر آن را در خواهند یافت. دوستان واقعیت آن است که هرگز در قرآن و یا هیچ کتاب معتبر دینی دیگری، اشاره مستقیم به قانون جذب نشده، اما مگر در بسیاری از موارد دیگر، ما برداشت خود را مهم قلمداد نمی کنیم. پس تمام مواردی که در این پست بیان می شود، برداشت شخصی نویسنده از ترجمه فارسی تفسیر منابع موجود است.

    ما مجبوریم برای بررسی موضوع به بخش ها و آیاتی از قران اشاره کنیم. بنده کارشناس علوم دینی و مترجم عربی نیستم و در این مقاله فقط برداشت خود را از منابع موجود در سطح اینترنت بیان می کنم. در مواردی که لازم بوده به مراجع و نظرات مراکز معتبر از طریق سایت آن ها، ارجاعاتی داشتم که در این بخش ارائه می شود.

    دوستانم، باور قلبی من این است که مسلمان باید زرنگ باشد. اگر علم و دانشی بود که به سود و نفع مسلمان باشد، باید آن را در چهارچوب (اخلاق، منطق، علم، عقل و قانون) (شناخت درمانی دینی) آگاهانه ارزیابی و استفاده کند، حتی اگر قرار باشد تا چین پیاده برود. در موارد کوچکی هم که منافاتی دیده می شود، بیشتر تحقیق کند و از منابع اصلی پرس و جو کند و در نهایت بپذیرد و یا آن بخش را نپذیرد و بگذرد و نه آنکه کل موضوع قانون جذب را منکر شود. اگرچه بنده هم قبول دارم که برخی افراد در کتاب‎ها و سخنرانی‎هایشان از قانون جذب به‎گونه‎ای صحبت می‎کنند که گویی اصلاً این عالم خدایی ندارد و در توضیحات خود، انسان را محور هستی توصیف می کنند. اما توجه داشته باشید که این گونه ترجمان مبالغه‎‎آمیز و انحراف‎گونه، هرگز نباید ما را به خطا بیاندازند و باعث شوند که اصل قانون جذب را نفی یا انکار کنیم. این قانون بسیار بدیهی و ملموس است. همه مردم جهان درحال سود بردن از آن هستند و این در حالی است که انکار آن مثل این است که ما بخواهیم قانون جاذبه‎ی زمین را انکار کنیم!

    یکی از مصادیق قانون جذب در قران

    با سوره حمد شروع می کنیم که آغاز هر کاری با آن زیباست: در این سوره، انسان با خدای رحمان گفتگو می کند.

    بسم اﷲ اﻟرﺣﻣن اﻟرﺣﯾم

    ابتدا با نام پروردگار شروع می کنیم که آرامش بخش دل‌هاست. این آرامش قانون جذب است. حس رضایت و امید و باور به وجود خدا، یگانگی و رحمت بیکران او در بخشندگی. ما قبول داریم که شخص باید کار را با نام خدا آغاز کند و به این موضوع کاملاً ایمان داشته باشد که خداوند هیچ چیزی را برای خودش نیافریده است، بلکه همه چیز برای انسان است و خداوند منتظر شخصی است که درخواست کند تا از آفریده‌های خود به او ببخشد و خداوند بسیار بخشنده و مهربان است. پس باید کاری کنیم که آن شخصی که خداوند به دنبال اوست ما باشیم.

    الحمدالله رب العالمین

    « او را شکر می گوییم و سپاسگزار می شویم. » در این مرحله باید از خداوند به خاطر آنچه که به ما بخشیده تشکر کنیم. هم بابت چیزهای که به ما داده و هم چیزهای که از ما گرفته، چون خداوند هر چه که می بخشد از رحمتش است و هر چه که می گیرد از حکمتش و ما باید به خاطر هر دو از خداوند بزرگ و مهربان همیشه شاکر باشیم. پس در هر شرایطی و در هر موقعیتی، احساس خود را با تمرکز به نکات مثبت زندگی خود، خوب کنید و نگذارید حال بد، در شما گسترش پیدا کند. بر اساس قانون جذب زمانی که غمگین می شوید احساس بدی در درون شما ایجاد می‌شود و این احساس بد باعث می‌شود که اتفاقات بد بیشتری را تجربه کنید.

    الرحمن الرحیم

    « از او به نیکی یاد می کنیم که بخشنده و مهربان است. » گفتیم خداوند همه چیز را برای انسان متعالی می آفریند. ما با قانون جذب بر اساس آموزه های قرآن، تلاش می‌کنیم کاری کنیم که آن شخص مومن متعالی که خداوند مورد نظرش هست باشیم. ﺧداوﻧد را به‌عنوان ﺳﺧﺎوﺗﻣﻧد مطلق ﺑﺷﻧﺎﺳﯾم و هرگز او را ﺧﺳﯾس ﻧﭘﻧدارﯾم. ﻧﺎم رﺣﻣﺎن ﺑرای اﻣور دﻧﯾوی و اﻟرﺣﯾم ﺑرای اﻣور اﺧروی اﺳت، پس آن چیزی ﮐه ﻣﺎ در ذهن دارﯾم و ﻣﯽ خواهیم ﺟذب کنیم، ﻣﯽ ﺗواﻧد از ھر دو ﻣورد دﻧﯾوی و اﺧروی ﺑﺎﺷد.

    مالک یوم الدین

    « به خود یادآور می شویم که باور داریم همه چیز از آن اوست شکی در آن نیست. » مرگی هست و رستاخیزی و آخرتی هست! ما می دانیم هر عملی نتیجه ای معادل به دنبال دارد. این اقدام و عمل همان اعمال ذهنی و بعد فیزیکی در قانون جذب است که گفتیم اگر مثبت باشد، انعکاسی مثبت و چنانکه منفی باشد انعکاس منفی آن را در زندگی خود خواهیم دید. این را دیگر به راحتی هم قانون جذب و هم روانشناسی پذیرفته که هر فکر و اقدام تو نتیجه ای در درون و بیرون دارد. اما در قران آمده که، علاوه بر این دنیا نتایج و انعکاسات افکار و اعمال خود را در آن دنیا نیز خواهیم دید که درواقع آن هم انعکاسی از عملکرد ذهنی و فیزیکی این دنیای من و شما است.

    ایاک نعبد و ایاک نستعین

    « خلوص و ارادت خود را همیشه به خدای رحمان ابراز می نماییم. » دوستان در قانون جذب ما درخواست خود را با در ارتعاش صحیح قرار گرفتن، به خدای رحمان اعلام می کنیم. ارتعاش و فرکانس انرژی ذهنی نامی است که علم روانشناسی امروز به آنچه قبلاً آن را ارتباط قلبی می دانستیم، نهاده است. اگر کسی با انرژی کارکرد مغز، فرکانس فکری و ارتعاش مشکل درک دارد، اولا می تواند تصور کند همان ارتباط قلبی عمیق با خدای رحمان است. در اینجا یادمان می ماند که ما همیشه یک معبود بیشتر نداریم و برای هر درخواستی فقط از خدای واحد استعانت می خواهیم. اگر کسی در قانون جذب پیامی غیر از این داد، ما بچه مسلمانان نمیتوانیم این پیام را بپذیریم. دوستان دقت کنید حتی واژه “کائنات” به مفهوم هر چیزی غیر از خدا و انسان است. کائنات هرگز خدا نیست. کائنات هرگز افریننده و خالق نیست. کائنات واسط بین عبد و معبودش است و دیگر هیچ. کائنات قوانین الهی است و هرچیزی که ما را به ریسمان الهی وصل می‌کند. دقت کنید که ما در قانون جذب، هرگز قدرت خدا را نفی نمی‎کنیم و باور داریم که همه‌چیز دست خداست و اگر او نخواهد، برگی از درخت به زمین نمی‎افتد. اما درعین‌حال می‌دانیم که خداوند قوانین را در جهان هستی قرار داده که شناسایی آن قوانین و احترام و هم‎سویی با آن ها، ما را از موهبت‎‎های الهی بهره‎مند می‎سازد.

    اهدنا الصراط المستقیم

    « اصل درخواست خود را مطرح می کنیم »

    صراط الذین انعمت علیهم

    « جزئیات درخواست را نیز مطرح می کنیم. » در بسیاری از مطالب مربوط به جذب ثروت در خصوص تغییر باور، برنامه ریزی، نحوه صحبت، رفتار صحیح و… بسیاری از این گونه موارد را خوانده و شنیده اید.  خداوند به ذهن من و شما قدرت و قابلیت جذب داده است؛ به‎طوری که وقتی به موضوعی فکر می‎کنیم، نوعی انرژی با فرکانس مشخص ساطع می‎کنیم. این انرژی توانایی انجام کار دارد و می‎تواند خواسته‎ی ما را به سمت‎وسوی ما بکشد و جذب کند. ما در واقع سعی می‌کنیم از قدرت و توانایی که خداوند به ما داده است، به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم  و درعین‌حال این را نیز باور داریم که هم قدرت فکر و هم قابلیت جذب را خداوند به ما بخشیده است. کوچک‌ترین تردیدی ﺑه ﺧدا و لطف و کرم او نداﺷﺗه ﺑﺎﺷﯾم ﯾﺎ ﭼﺷم اﻣﯾدﻣﺎن ﺑه ﻏﯾر از ﺧدا نباﺷد و خواسته های خود را فقط از خدای بخشنده و مهربان بخواهیم و نه بنده او که اگر دیگری را خدای خود بدانیم مسلماً به خواسته خود نخواهیم رسید. (البته توسل به اولیاء خدا به عنوان شفیع درگاه حق منافاتی با این موضوع ندارد. چون آنان نزد پروردگار عالَم عزت و آبرو دارند.)

    نمونه دیگر در آیه 7 از سوره ابراهیم است:

    وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ ۖ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ

    « و هنگامی را که پروردگارتان اعلام داشت: «اگر شکرگزاری کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود؛ و اگر ناسپاسی کنید، مجازاتم شدید است! » » می دانید که شگر گزاری در قانون جذب یک اصل است و هرگز بدون شکر گزاری و احساس رضایت از هرچه هستی و هرچه دارید، قادر به کسب اهداف و جذب رویاهایتان نیستید. اینجا خدای رحمان واضح و روشن میگوید که شکرگزاری کنید تا به شما داده شود. بیشتر شکرگزاری کنید تا بیشتر به شما داده شود. دوستان آیا این همه کتاب که فقط در مورد شکرگزاری نوشته شده، پیام خدای رحمان را به ما نمی رساند؟ دوستان شما در قانون جذب بیشتر از هر روش و تکنیک دیگری شکرگزاری می کنید و شاکر خواهید بود. قانون جذب انقدر شکرگزاری را تاکید و سفارش میکند که امکان ندارد در دوره قانون جذب شرکت کنید ولی به آدمی تبدیل نشوید که همیشه و در همه حال شکر گزاری می کند و چه بسیار افرادی که نا دانسته . ناخواسته، با ناشکری و ناسپاسی داشته ها، بسیاری داشته ها، فرصت ها و شرایط پیش رو را از دست میدهند. حال انتخاب با خود شماست. در زندگی خودتان و دیگران تاثیر عمل به این آیه و قانون جذب را بررسی کنید و تصمیم جدیدی بگیرید.

    نمونه ای از توصیه‎های ائمه علیهم السلام، در به‌کارگیری قانون جذب

    امام صادق علیه السلام فرمودند:« إذا دَعَوتَ فَظُنَّ أنَّ حاجَتَکَ بالباب»

    «وقتی چیزی می‎خواهی و خواسته‎ای داری، پس این‌گونه بپندار و تصور کن که خواسته‎ی تو دمِ در است (اجابت شده است).»

    در اکثر کتاب‎هایی که در زمینه‎ی اجابت دعا وجود دارد آمده است که بعد از این‌که دعاکننده خواسته‎اش را از خداوند درخواست کرد، باید این‎طور تصور و تجسم کند که دعایش اجابت شده و حاجتش برآورده شده است و یکی از شرایط لازم برای اجابت دعا را تصور تحقق خواسته و حاجت ذکر کرده‎اند. این فرمایش امام صادق علیه‎السلام را از دو دیدگاه می‌توان بررسی کرد؛ یکی این‌که بگوییم این تصور اجابت دعا، به ‎نوعی اثبات و اعلام حسن‎ظن و امیدواری ما به خداوند است که همین حسن‎ظن، ما را شایسته‎ی دریافت رحمت الهی می‎کند. نگاه دیگر این است که بگوییم این تصور و تجسم خواسته‎ها و اهداف، به‌تنهایی موضوعیت دارد و همان‎طور که در قانون جذب مطرح است، منجر به جذب هدفمان می‎شود. زمانی که ما هدف خود را تحقق یافته تصور می‎کنیم، این ذهنیت مثبت و تصور خلاق، نوعی انرژی به عالم ساطع می‎کند که خواسته‎ی ما را به‎سوی ما می‎کشد. جالب است بدانید که هر دوی این نگرش‌ها درست است.

    دعا و ارتباط دعا با قانون جذب

    دعا یعنی با احساس خوب و خلوص نیت از خدای رحمان درخواست کن و ببین و باور کن که در آینده و در زمان مناسب به تو داده خواهد شد. این همان باور قانون جذب هم هست که درخواست می کنیم و بابت آن شکرگزاری می کنیم. دوستان، شما با قانون جذب بیشتر حضور خدا را حس می کنید، چون تمام طول شبانه روز در حال شکر و ثنای او هستید و با حس خوب باور دارید که شما بنده خوب او هستید و خدای رحمان نظر لطفی بر شرایط زندگی شما دارد. کجای این احساس ایراد دارد؟ کسی که دعا می‎کند، همان‎طور که وظیفه دارد در راستای دعا و درخواستش تلاش جسمی هم داشته باشد و این تلاش‎ها، در تحقق خواسته‎ی او مؤثر است، در عین حال باید با ذهنیت مثبت و امیدواری، به خود تلقین کند و تجسم نماید که به خواسته‎اش دست یافته است. همان‎طور که تلاش جسمی برای رسیدن به اهداف مؤثر است، تلاش ذهنی نیز بسیار تأثیرگذار است.

    ایجاد احساس خوب و شادی در قانون جذب و قرآن

    ما در جهانی زندگی می کنیم که خداوند آن را با قوانینی ثابت آفریده است؛ قانون جذب یکی از قوانین جهان هستی است که می گوید: «اگر احساس خوبی داشته باشید، اتفاقات خوبی را تجربه می کنید؛ اگر احساس بدی داشته باشید، اتفاقات بدی را تجربه می کنید». به میزانی که شما احساس خوبی و آرامش داشته باشید، شرایط و اتفاقاتی را تجربه خواهید کرد که به شما احساس خوب و آرامش بیشتری را می‌دهد. اما می‌بینیم که افرادی بر این عقیده‌اند که: شادی و خوشحالی با دین در تضاد است. انسان باید همیشه غمگین باشد. قانون جذب می‌گوید اگر غمگین و ناراحت باشید، ناراحتی بیشتری را تجربه می‌کنید و از طرف دیگر افراد زیادی هم می‌گویند که باید انسان غمگین باشد. در اینجا ما به یک تضاد برخورد می‌کنیم و قصد داریم در قرآن که کتاب مرجع است،این موضوع را بررسی کنیم.

     چگونه حال خوبی داشته باشم؟

    قانون جذب می‌گوید: هر فکر و احساس شما دارای یک فرکانس است،این فرکانس به جهان هستی ارسال می‌شود و جهان فرکانس شما را دریافت می‌کند و آن را مجدد به صورت‌های مختلف ( اتفاق، شرایط، افراد، ماده و … ) به زندگی شما بر می‌گرداند. به‌طور مثال اگر شما امیدوار باشید، احساس خوب داشته باشید در حال ارسال فرکانس مثبت به جهان هستی هستید و در همه حال و در هر شرایطی فقط و فقط اتفاقات خوب را تجربه خواهید کرد.کلمه حُزن در قرآن به معنای اندوهگین و غمگین است. این کلمه 42 بار و در 25 سوره در قرآن آمده است، که از این 42 مرتبه 35 بار با حرف «لا» یعنی به صورت نفی آمده است.

    أَلَا إِنَّ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ ﴿یونس 62

    آگاه باشید که بر دوستان خدا نه بیمى است و نه آنان اندوهگین مى ‏شوند.

    این آیه به این موضوع اشاره می‌کند که افرادی که با خداوند رابطه بسیار خوب و قوی ایجاد کرده‌اند، نه ترسی دارند و نه غمی و هیچ‌گاه اندوهگین نمی‌شوند.

    قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِیعًا فَإِمَّا یَأْتِیَنَّکُمْ مِنِّی هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَایَ فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ ﴿بقره 38

    فرمودیم جملگى از آن فرود آیید پس اگر از جانب من شما را هدایتى رسد آنان که هدایتم را پیروى کنند بر ایشان بیمى نیست و غمگین نخواهند شد.

    این آیه در مورد حضرت آدم و حوا صحبت می‌کند و قانون جذب در قرآن به این صورت توضیح داده شده ‌است که: کسانی که هدایت خداوند را می‌پذیرند، اندوهگین نمی‌شوند، احساس آرامش دارند، در این آیه هم به مفهوم فرکانس اشاره شده است: کسانی که در مسیر هدایت قرار بگیرند، در فرکانس هدایت باشند هیچ‌گاه غم و اندوه و ترس را تجربه نمی‌کنند. فرکانس خداوند با فرکانس غم و اندوه متفاوت است و نمی توان هم‌زمان در دو مسیر قرار گرفت.

    وَلَا یَحْزُنْکَ الَّذِینَ یُسَارِعُونَ فِی الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لَنْ یَضُرُّوا اللَّهَ شَیْئًا یُرِیدُ اللَّهُ أَلَّا یَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِی الْآخِرَهِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ ﴿آل عمران 176

    و مبادا آنان که در کفر می شتابند، تو را اندوهگین کنند، آنان هرگز به خدا هیچ زیانی نمی رسانند، خدا می خواهد [به سزای کفرشان] هیچ بهره ای در آخرت برای آنان قرار ندهد، و برای آنان عذابی بزرگ است.

    می‌بینیم که قانون جذب در قرآن در این آیه این‌طور مطرح‌شده است که :خداوند نمی‌خواهد پیامبر دچار احساس بد شود و به‌طور صریح به پیامبر گفته می‌شود که: تو نباید ناراحت شوی، تو نباید اندوهگین شوی، چرا که اگر احساس بدی پیدا کنی اتفاقات بدی برایت رخ می‌دهد.

    وَأَوْحَیْنَا إِلَى أُمِّ مُوسَى أَنْ أَرْضِعِیهِ فَإِذَا خِفْتِ عَلَیْهِ فَأَلْقِیهِ فِی الْیَمِّ وَلَا تَخَافِی وَلَا تَحْزَنِی إِنَّا رَادُّوهُ إِلَیْکِ وَجَاعِلُوهُ مِنَ الْمُرْسَلِینَ ﴿قصص 7

    و به مادر موسی الهام کردیم که او را شیر بده، پس هنگامی که [از سوی فرعونیان] بر او بترسی به دریایش انداز، و مترس و غمگین مباش که ما حتماً او را به تو باز می گردانیم، و او را از پیامبران قرار می دهیم.

    اعتقاد به قانون جذب و درخواست کردن از خداوند هیچ گونه منافاتی با هم ندارند و در سلسله عوامل طولی، جذب ( منظور ما از جذب این است که شما بر روی چیزی تمرکز دارید و بعد به آن خواسته یا هدف دست می یابید و شاید از راهی که هیچ گاه تصورش را هم نمی کردید) یکی از تقدیرات الهی است که در اختیار بشر قرار داده شده است. کسی که از دکترش تشکر و قدردانی می‌کند که عمری دوباره به او داده هرگز به این معنی نیست که پزشک را خدای خود می پندارد و یا وحدانیت خدا را فراموش کرده است. دوستانم هدف این مقاله این بود که ذهن شما را به چالش بکشد و نگرش و نظر اسلام و قرآن را در مورد قانون جذب با هم مرور کنیم. موارد بسیار زیاد وجود دارد که وقتی دیدم اساتید دیگر به آن ها اشاره کرده اند، لازم به تکرار ندانستم. در انتها از شما دوستان درخواست می کنم اگر موارد دیگری را شما کشف کرده اید در زیر این پست، بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا به این مقاله اضافه گردد.

    خداوند همیشه پشت و پناه همه ی ما باشد.

     

    أضف تعليق

    • سيتم نشر التعليقات التي أرسلتها على الويب بعد موافقة فريق الإدارة.
    • لن يتم نشر الرسائل التي تحتوي على القذف أو التشهير.
    • لن يتم نشر رسائل أخرى غير الفارسية.

    arالعربية
    fa_IRفارسی en_USEnglish en_GBEnglish (UK) en_NZEnglish (New Zealand) en_ZAEnglish (South Africa) en_AUEnglish (Australia) afAfrikaans aryالعربية المغربية azbگؤنئی آذربایجان belБеларуская мова bn_BDবাংলা de_DE_formalDeutsch (Sie) de_DEDeutsch bg_BGБългарски es_ESEspañol es_COEspañol de Colombia es_MXEspañol de México es_PEEspañol de Perú es_CREspañol de Costa Rica es_PREspañol de Puerto Rico es_CLEspañol de Chile es_UYEspañol de Uruguay fr_CAFrançais du Canada fr_FRFrançais fr_BEFrançais de Belgique arالعربية