حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 176 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 47×
  • اوقات شرعی

  • دین درمانی

    سطوح دین درمانی مشکلات خانواده
    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۳:۰۸
    شناسه : 2180
    بازدید 6133
    18

    سطوح دین درمانی مشکلات خانواده کمی صبر کن؛ در ادامه طی پنج سطح باید در زندگی خود و خانواده ات […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    سطوح دین درمانی مشکلات خانواده

    کمی صبر کن؛ در ادامه طی پنج سطح باید در زندگی خود و خانواده ات تغییر ایجاد کنی
    به شرط اینکه در هر سطح چهار فصل (بهار، تابستان، پاییز و زمستان) را تجربه نمایی.

    من با خودم قراری الهی گذاشته ام که از امروز با طبیعت همراه شوم و با نگاه به آن، درخت وجودم را پرورش دهم. برای این سفر دنبال همسفر می گردم، کسی که این سفر به دردش بخورد! همسفری که در مسیر بندگی خدا باشد.

    و شما کسی هستید که در مسیر سرسبز تغییر قرار گرفته و همیشه به بهتر شدن فکر می کنید پس با ما همراه باشید تا با هم، سفر را آغاز کنیم.

    در سطح یک:  بر مبنای اصل توحید، خلقت منحصر به فردمان را بررسی نماییم و خودمان را از خودبینی رهایی بخشیده؛ اخلاقمان را قرآنی نموده؛ از مجادله بیهوده دوری گزیده و با تکریم صادقانه، از توهین و سلطه گری پرهیز نموده و با مشارطه بر مبنای دانش و اطلاعات از هر گونه پیشداوری و قضاوت عجولانه دوری کنیم.

    در سطح دو: خدا را برمبنای اصل عدل بشناسیم، خودخواهی و غرور را کنار گذاشته؛ منطق را جایگزین تحریف واقعیّات نموده؛ با صبر و حوصله به تشویق دیگران برای حل مسائل پرداخته و از سفسطه(مغلطه) برای تحمیل شرایط بر اطرافیان دوری گزیده و با روش مناسب دینی مراقب افکار، گفتار و رفتارمان باشیم.

    در سطح سه: با الگوگرفتن از انبیاء الهی خودمان را باور کنیم و در مواجهه با مشکلات دچار خودباختگی  نشده؛ راه حل علمی برای درمان مشکلات جستجو نموده و از حدس و ظن و گمان خودداری کنیم. و با تسهیل امور در یک فضای صمیمی از هرگونه تهدید و سرزنشِ خود و دیگران دوری نموده؛ با مثبت گرایی به محاسبه اعمال و رفتار خود و دیگران بپردازیم.

    در سطح چهار: با بررسی میزان خداباوری امامان شیعه که با هفت ویژگی منحصر به فرد (شهادت، اطاعت، هدایت، طهارت، وراثت، سبقت و عدالت) خداباوری خویش را به جهانیان اثبات نموده اند، خدا را باور نموده و به دستوراتش عمل نماییم. با مشورت عقلای فامیل و آشنایان راه حل مناسبی برای مشکلات پیدا کنیم تا دچار جهل و گمراهی نشویم. با صراحت و روشنی خوبیهای دیگران را تأیید نموده و با تأکید بر صفات مبهمِ دیگران مثل (آدم خوب، آدم بد) دچار سردرگمی نشویم. و با مهار، کنترل و هدایت نفس، خویشتن را از نفس اَمّاره رهایی بخشیده به نفس مطمئنّه سپرده و اعتماد به نفس مان را تقویت کنیم.

    در سطح پنج: با عمل به فروع دین برنامه خودسازی خویش را تنظیم نماییم. برای حل اختلافات حل نشده به مشاور حقوقی مراجعه و با استقامت و صلابت آنچه را تا کنون آموخته ایم تمرین نموده؛ از سستی و کاهلی دوری گزیده و نهایتاً اینکه؛ مبنای روابط خانوادگی را نگرشی الهی قرار داده و از مادی گرایی بپرهیزیم.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “سطوح دین درمانی مشکلات خانواده”
    1. I in addition to my pals were digesting the excellent points found on your web site then before long came up with an awful suspicion I had not thanked the web blog owner for those secrets. All the guys appeared to be joyful to see all of them and have truly been having fun with those things. Thank you for really being really considerate and then for deciding upon varieties of helpful themes millions of individuals are really wanting to discover. My personal sincere regret for not expressing appreciation to earlier.
      من و دوستانم در حال بهره مندشدن از نکات عالی یافت شده در وب سایت شما بودم و بعد از مدت ها به یک سوء ظن بد به ذهنم رسید که از صاحب وب برای آن اسرار تشکر نکرده بودم. به نظر می رسد که همه بچه ها از دیدن همه آنها خوشحال هستند و واقعاً با آن چیزها سرگرم شده اند. از شما برای اینکه واقعاً با ملاحظه بودید و سپس برای تصمیم گیری در مورد انواع موضوعات مفیدی که میلیون ها نفر واقعاً مایل به کشف آن هستند، سپاسگزاریم. تاسف صمیمانه شخصی من برای عدم ابراز قدردانی از قبل.

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    fa_IRفارسی
    en_USEnglish arالعربية en_GBEnglish (UK) en_NZEnglish (New Zealand) en_ZAEnglish (South Africa) en_AUEnglish (Australia) afAfrikaans aryالعربية المغربية azbگؤنئی آذربایجان belБеларуская мова bn_BDবাংলা de_DE_formalDeutsch (Sie) de_DEDeutsch bg_BGБългарски es_ESEspañol es_COEspañol de Colombia es_MXEspañol de México es_PEEspañol de Perú es_CREspañol de Costa Rica es_PREspañol de Puerto Rico es_CLEspañol de Chile es_UYEspañol de Uruguay fr_CAFrançais du Canada fr_FRFrançais fr_BEFrançais de Belgique fa_IRفارسی