حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 8 اردیبهشت , 1403 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 176 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 47×
  • اوقات شرعی

  • دین درمانی

    قرآن و آرامش روحی
    ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
    شناسه : 1391
    بازدید 6772
    13

    قرآن و آرامش روحی در میان ادیان الهی، اسلام، بهترین، محکم ترین و دقیق ترین وسیله ارتباط با ماورای طبیعت […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    قرآن و آرامش روحی

    در میان ادیان الهی، اسلام، بهترین، محکم ترین و دقیق ترین وسیله ارتباط با ماورای طبیعت را در دسترس دارد که همانا قرآن کریم است. در ادیان دیگر اگر مفهوم ارتباطات معنوی و نوع اذکار و اوراد و مناسک مذهبی، ساخته و پرداخته ذهن بشری است  که دشواری ارتباط را به دنبال دارد ، در اسلام، حقیقت انکارناپذیری است که آموزه های وحیانی در اختیار مسلمانان قرار داده و سهولت و آسانی ارتباط معنوی را فراهم نموده است. در ارتباط با خدای جهانیان، الفاظ و معانی قرآنی که کلام الهی است، از تأثیرگذاری بیشتری نسبت به دیگر الفاظ و معانی بشری برخوردار می باشد.

    سخن گفتن با دوست با سخنانی که او دوست دارد، تنها با خواندن قرآن میسّر است که سخن اوست و دست تحریف را به ساحتش رخنه و راهی نبوده است.

    ورود به ساحت قرآن که پناهگاه محکم و قلعه متبرّک الهی است، آن چنان فضای امید، اعتماد و اطمینان را در دل ایجاد می کند که دیگر هیچ رنج و دردی را یارای مقابله و دوام با آن نمی باشد؛

    (اَلا بِذِکرِ اللهِ تَطمَئنُّ القُلوبُ) (رعد/ 28)

    «آگاه باشید که دل ها با ذکر و یاد خداوند آرامش می یابد. »

    بدیهی است که بهترین ذکرها همانا قرآن است:

    (وَ هذا ذِکرٌ مُبارک أنزَلناهُ. . . ) (انبیاء/50)

    «این [قرآن] ذکر مبارکی است که نازل کردیم. »

    (اِنّا نَحنُ نَزَّلنَا الذِکرَ وَ اِنّا لَهُ لَحافِظُونَ) (حجر/9)

    «ما قرآن را فرو فرستادیم و قطعاً نگهدار آنیم. »

    امید به زندگی بهتر و امید به آینده بهتر، یکی از مهم ترین ابزاری است که از نگرانی ها کاسته و شادابی و طراوت روحی را در انسان زنده نگه می دارد. به ویژه آنجا که امید از جانب خدای قادر و توانا و مهربان نوید داده شود و با بندة خود چنین نجوا نماید:

    (لا تَقنَطوُا مِنَ رَحمَهِ اللهِ اِنَّ اللهَ یغفِرُ الذُّنوُبَ جمیعاً) (زمر/53)

    «از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می آمرزد. »

    و از زبان حضرت یعقوب چنین می فرماید:

    (لا تَایئَسُوا مِن روحِ اللهِ انَّهُ لا یایئَسُ مِن رُوحِ اللهِ اِلاّ القَوْمُ الکافِروُنَ) (یوسف/87)

    «(در پیدا کردن یوسف) از رحمت خدا مأیوس نشوید که تنها گروه کافران از رحمت خدا مأیوس می شوند. »

    بدیهی است صدور بیمه نامه ای با این صراحت و عطوفت از سوی خداوندی که به هر چیزی قادر و توانا می باشد، نه تنها بیماری های روحی را درمان می نماید، بلکه از پدید آمدن آن هم جلوگیری می کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    fa_IRفارسی
    en_USEnglish arالعربية en_GBEnglish (UK) en_NZEnglish (New Zealand) en_ZAEnglish (South Africa) en_AUEnglish (Australia) afAfrikaans aryالعربية المغربية azbگؤنئی آذربایجان belБеларуская мова bn_BDবাংলা de_DE_formalDeutsch (Sie) de_DEDeutsch bg_BGБългарски es_ESEspañol es_COEspañol de Colombia es_MXEspañol de México es_PEEspañol de Perú es_CREspañol de Costa Rica es_PREspañol de Puerto Rico es_CLEspañol de Chile es_UYEspañol de Uruguay fr_CAFrançais du Canada fr_FRFrançais fr_BEFrançais de Belgique fa_IRفارسی